Początek prac nad budową dworca datowany jest na 1854 rok. Elementem wyróżniającym dzierżoniowski dworzec była charakterystyczna dekoracja elewacji poziomymi białymi pasami klinkierówki na tle czerwonej cegły . Podobnie dekorowany był pierwotnie Dworzec Świebodzki we Wrocławiu. Jest to równolegle usytuowany do torów budynek o dwukondygnacyjnym korpusie flankowanym płaskimi ryzalitami oraz jednokondygnacyjnych skrzydłach bocznych. Wszystkie otwory okienne i drzwiowe dolnej kondygnacji sklepione były ...
Początek prac nad budową dworca datowany jest na 1854 rok. Elementem wyróżniającym dzierżoniowski dworzec była charakterystyczna dekoracja elewacji poziomymi białymi pasami klinkierówki na tle czerwonej cegły . Podobnie dekorowany był pierwotnie Dworzec Świebodzki we Wrocławiu. Jest to równolegle usytuowany do torów budynek o dwukondygnacyjnym korpusie flankowanym płaskimi ryzalitami oraz jednokondygnacyjnych skrzydłach bocznych. Wszystkie otwory okienne i drzwiowe dolnej kondygnacji sklepione były pełnym łukiem. Prawdopodobnie w późniejszym czasie przy lewym skrzydle dobudowano trzykondygnacyjny budynek z tylko czerwonej cegły, zwrócony do ulicy i peronów schodkowymi szczytami . Uroczyste otwarcie dworca i linii kolejowej (należącej do linii Breslau - Schweidnitz - Freiburger Eisenbahn) nastąpiło 24 listopada 1855 roku. Od 1856 roku rozpoczęto, trwająca dwa lata budowę odcinka do Ząbkowic Śląskich.... na podstawie "Obiekty przemysłowe Dzierżoniowa" Piotr Kmiecik w: Rocznik Dzierżoniowski 2011" /Sawa/
Pokaż więcej
Pokaż mniej
|
|||||||||||||||||||||||||
|
||
Dworzec kolejowy Dzierżoniów Śląski na innych fotografiach | ||
|
||