W 1897 r. rozpisany został przetarg na budowę wieży ciśnień o pojemności 30 m3 przy dworcu kolejowym. Wpłynęły cztery oferty: Preußa z Otmuchowa na 2859 marek, Dorna z Piławy Górnej na 2764 marek, Hermanna Foerstera z Dzierżoniowa na 2551 marek i Klatta na 2483 marek. Zlecenie na budowę wygrała firma Klatta. Budowla otrzymała murowaną konstrukcję poniżej zbiornika wodnego i lekką drewnianą powyżej. Zbiornik znajdował się na wysokości 8 m w dziesięciometrowej konstrukcji, która stanęła w stanie surowym ...
W 1897 r. rozpisany został przetarg na budowę wieży ciśnień o pojemności 30 m3 przy dworcu kolejowym. Wpłynęły cztery oferty: Preußa z Otmuchowa na 2859 marek, Dorna z Piławy Górnej na 2764 marek, Hermanna Foerstera z Dzierżoniowa na 2551 marek i Klatta na 2483 marek. Zlecenie na budowę wygrała firma Klatta. Budowla otrzymała murowaną konstrukcję poniżej zbiornika wodnego i lekką drewnianą powyżej. Zbiornik znajdował się na wysokości 8 m w dziesięciometrowej konstrukcji, która stanęła w stanie surowym w październiku 1897 r. Usytuowana była w bezpośrednim sąsiedztwie rampy bydlęcej. Obecnie zachowały się jedynie resztki jej fundamentu. Niemal identyczna pod względem architektury i parametrów wieża znajduje się jednak do dzisiaj przy stacji kolejowej w Piławie Górnej:
Pokaż więcej
Pokaż mniej
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Wieża ciśnień (nieistniejąca) na innych fotografiach | ||