Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść

 
 
 
 
Wiadukt drogowy (Krzyżowa / LK 137)
2
236,700 km
Stacja kolejowa Jaworzyna Śląska
56
242,094 km
Przystanek kolejowy Stanowice (d. stacja)
17
244,742 km
Przejazd kolejowy (Międzyrzecze / LK 137)
1
245,000 km
Wiadukt kolejowy (Międzyrzecze / LK 137)
1
245,650 km
Wiadukt kolejowy (Strzegom / LK 137 - ul. Szarych Szeregów)
4
245,778 km
Posterunek odgałęźny Strzegom Międzyrzecze
6
247,227 km
Stacja kolejowa Strzegom
109
249,830 km
Ładownia Graniczna (d. stacja towarowa)
5
251,962 km
Przystanek kolejowy Goczałków
7
253,624 km
Stacja kolejowa Rogoźnica
23
260,8-261,8 km
Wiadukt drogowy WSJ-6 (S3 / Zębowice)
3
262,333 km
Stacja kolejowa Jawor
127
266,040 km
Przystanek kolejowy Stary Jawor (d. stacja)
60
266,100 km
Bocznica fabryki Mercedes-Benz Manufacturing Poland
47
268,308 km
Przystanek kolejowy Brachów (d. stacja)
48
269,160 km
Wiadukt drogowy WS-7 (S3 / LK 137)
2
269,270 km
Bocznica szlakowa Brachów KSS Bartnica
27
271,731 km
Przystanek kolejowy Przybyłowice
9
274,630 km
Wiadukt kolejowy (Nowa Wieś Legnicka - LK137 / DW320)
3
276,402 km
Przystanek kolejowy Legnica Strefa
2
277,642 km
Przystanek kolejowy Nowa Wieś Legnicka (d. stacja)
15
280,494 km
Przystanek kolejowy Legnica Piekary
7
280,610 km
Wiadukt drogowy (Legnica / al. marsz. J. Piłsudskiego - LK137)
10
280,820 km
Most kolejowy (pot. Kopanina / Legnica-Osiedle Ptasie - LK 137)
5
281,130 km
Wiadukt kolejowy (Legnica / LK 137 - ul. Łabędzia)
5
281,990 km
Wiadukt kolejowy (Legnica / LK 137 - ul. Wrocławska)
5
282,214 km
Posterunek odgałęźny Legnica Wschód
6
283,905 km
Stacja kolejowa Legnica
42
 
 
 
 
  ID: 545510

Odcinek Jaworzyna Śl. - Legnica
Magistrala Podsudecka



Budowa
1855-56
 
Jedna z najstarszych linii kolejowych w Polsce. Powstała w 2 etapach: odcinek z Jaworzyny Śląskiej do Strzegomia uruchomiono 25.10.1855 roku, a odcinek ze Strzegomia do Legnicy 31.12.1856 roku. Drugi tor ułożono na linii w latach 1909-1912 i tenże tor rozebrała Armia Czerwona w 1945 roku. Pomimo braku drugiego toru linia odgrywa duże znaczenie z transportu surowców z Górnego Śląska w stronę Niemiec, stąd powstały zamierzenia by po 2013 roku odbudować drugi tor i ją elektryfikować z Legnicy do Katowic. ...

Jedna z najstarszych linii kolejowych w Polsce. Powstała w 2 etapach: odcinek z Jaworzyny Śląskiej do Strzegomia uruchomiono 25.10.1855 roku, a odcinek ze Strzegomia do Legnicy 31.12.1856 roku. Drugi tor ułożono na linii w latach 1909-1912 i tenże tor rozebrała Armia Czerwona w 1945 roku. Pomimo braku drugiego toru linia odgrywa duże znaczenie z transportu surowców z Górnego Śląska w stronę Niemiec, stąd powstały zamierzenia by po 2013 roku odbudować drugi tor i ją elektryfikować z Legnicy do Katowic. Ruch osobowy i towarowy na linii czynny, choć zdecydowanie za niski jak na potencjał tej linii. W ramach elektryfikacji linii z Legnicy do Rudnej Gwizdanowa zelektryfikowano 30.10.1986 r. na 6 km odcinku linię nr 137 na odcinku z Legnicy do Nowej Wsi Legnickiej (nieukończono do Jawora), gdzie bieg zaczynały pociągi aglomeracyjne z Legnicy do Głogowa na potrzeby LGOM. Przewody trakcyjne zostały zdemontowane. Więcej nt. Magistrali Podsudeckiej:


Kilometraż przystanków i stacji oraz bocznic liczony jest od Katowic - wg PLK linia nr 137 Katowice - Legnica (w nawiasie kilometraż osi stacji i przystanków liczony od Jaworzyny Śląskiej):
- , Jaworzyna Śląska, st., km 236,700 (km 0,000)
- , Stanowice, po., km 242,094 (km 5,328)
- , Strzegom Międzyrzecze, podg., km 245,778 (km 9,012)
- , Strzegom, st., 247,227 (km 10,461)
- , Goczałków, po./ ład., km 251,962 (km 15,196)
- , Rogoźnica, st., km 253,625 (km 16,859)
- bocznica "Rogoźnica II", bszl., km 253,861
- , bocznica "Mały Jawor", bszl., km 261,278
- , Jawor, st., km 262,333 (km 25,567)
- bocznica Lafarge Kruszywa i Beton, bszl., km 265,427
- , Stary Jawor, po. i bocznica, km 266,040 (km 29,274) - [nazwa tymczas. 1945/46: Jawor Stary ]
- , Brachów, po., km 268,308 (km 31,542) - [nazwa tymczas. 1945/46: Brechlewice ]
- , Przybyłowice, po., km 271,731 (km 34,965) - [nazwa tymczas. 1945/46: Trzeblowice ]
- , Nowa Wieś Legnicka, po. i bocznica, km 277,642 (km 40,876)
- , Legnica Piekary, po., km 280,494 (km ?)
- , Legnica Wschód, podg., km 282,214 (km ?)
- , Legnica, st., km 283,905 (km 47,138)
Pokaż więcej Pokaż mniej
 

  • Data: 1858-1860
    komentarze: 4
    Budynki dworców kolejowych na linii Kolei Wrocławsko-Świdnicko-Świebodzickiej, ...
  • Data: 1934
    komentarze: 0
    Cukrownia Goczałków.
  • Data: 2012-09-28
    komentarze: 2
    Widok z wysokości wiaduktu kolejowego nad ul. Szarych Szeregów ...
  • Data: 2014-03-22
    komentarze: 4
    Fragment linii kolejowej Jaworzyna Śl.-Legnica koło Międzyrzecza, ...
  • Data: 2015-07-07
    komentarze: 0
    Wioska i linia kolejowa relacji Jawor - Legnica
  • Data: 2015-07-07
    komentarze: 0
    Szlak kolejowy Legnica - Jawor i początek pasa startowego legnickiego ...
  • Data: 2015-07-07
    komentarze: 0
    Szlak kolejowy do Legnicy i płyta legnickiego lotniska.
  • Data: 2016-03-16
    komentarze: 0
    Prace remontowe i konserwacyjne na torowisku Jawor - Stary Jawor
  • Data: 2016-03-16
    komentarze: 0
    Prace remontowe
  • Data: 2016-03-17
    komentarze: 0
    Prace ziemne na torowisku
  • Data: 2016-03-17
    komentarze: 0
    Na wysokości ciepłowni osiedlowej
  • Data: 2016-03-18
    komentarze: 0
    Widok z przejścia na Kwiatową
  • Data: 2016-03-18
    komentarze: 1
    Torowisko na wysokości boiska gimnazjalnego w kierunku stacji ...
  • Data: 2016-03-21
    komentarze: 0
    Torowisko na wysokości boiska gimnazjalnego w kierunku Legnicy
  • Data: 2016-03-21
    komentarze: 0
    Część szlaku kolejowego między Global - Polleną,a osiedlową ciepłownią
  • Data: 2016-03-23
    komentarze: 0
    Patrzę i nie dowierzam ,wcięło gdzieś tory
  • Data: 2016-03-23
    komentarze: 0
    Został nasyp i kilka starych podkładów
  • Data: 2016-03-23
    komentarze: 0
    Widok od strony przejazdu na styku Wieniawskiego i Narutowicza
  • Data: 2016-03-23
    komentarze: 0
    Tyle zostało - przejazd z DK-3
  • Data: 2016-03-23
    komentarze: 0
    Tory w stronę Starego Jawora
  • Data: 2016-03-25
    komentarze: 0
    Usunięto tory ale również nasyp podtorza
  • Data: 2016-03-25
    komentarze: 1
    .... i usuwają dalej
  • Data: 2016-03-30
    komentarze: 0
    Dostawa nowych segmentów torowiska
  • Data: 2016-03-30
    komentarze: 0
    Praca specjalistycznego dźwigu
  • Data: 2016-03-30
    komentarze: 0
    Formowanie łuku torowiska poprzez przycinanie jednej z szyn
  • Data: 2016-03-31
    komentarze: 0
    Nowe torowisko na wstępnym etapie montażu
  • Data: 2016-03-31
    komentarze: 0
    Kolejny segment do zabudowy
  • Data: 2016-04-02
    komentarze: 0
    Zaczyna to przypominać poważny szlak kolejowy
  • Data: 2016-04-05
    komentarze: 0
    Zbliża się moment zakończenia robót na torowisku.
  • Data: 2016-04-08
    komentarze: 0
    Ciąg dalszy mozolnych prac na torowisku
  • Data: 2016-04-08
    komentarze: 0
    Wymiana szyn montażowych na docelowe nazwę je trakcyjne
  • Data: 2016-04-08
    komentarze: 0
    Końcówka wymiany szyn
  • Data: 2016-04-13
    komentarze: 0
    Przejście dla pieszych na wysokości ulicy Kwiatowej
  • Data: 2016-04-13
    komentarze: 2
    Kosmetyka przed oddaniem odcinka linii kolejowej nr 137 do eksploatacji
  • Data: 2017-06-30
    komentarze: 0
    Ciepłownia osiedlowa
  • Data: 2018-07-25
    komentarze: 0
    Modernizacja przejazdu kolejowego na ulicy Wojska Polskiego
  • Data: 2018-07-25
    komentarze: 0
    Widoczny zakres robót torowych
  • Data: 2018-07-25
    komentarze: 2
    Opodal krytego basenu "Słowianki "
  • Data: 2018-07-26
    komentarze: 0
    W kierunku Starego Jawora
  • Data: 2018-07-26
    komentarze: 0
    Na czas robót tymczasowe przejście dla pieszych

Odcinek Jaworzyna Śl. - Legnica
Magistrala Podsudecka
na innych fotografiach
  • 2013
  • 1996
  • 2017
  • 2016